Škrnatarica 2448m (10.6.2023)

Zadnja zimska letos. No, to zimo. Enkrat se je že izmuznila...ampak letos zagotovo pride na vrsto. Se je pa že malo mudilo. Dokler je grapa zalita, je pristop znatno lažji. Ali pa vsaj precej bolj lagoden. Kot povsem letna tura je pa manj prijetna. Baje. Vreme je tudi tokrat kazalo tako-tako. Kar klasika letos. A zadnje napovedi so vendar bile dokaj jasne, da je vredno it. Ob zgodnjem štartu.

Ob 4 štart iz Lj, ob 5 pa že zagrizemo v hrib. Ja, rana ura - zlata ura. Pa ne samo zaradi vremena. Že tako južen sneg postane hitro še bolj južen. 4. danes gremo v Vrata. In prvi pri Črlovcu :) Že zjutraj je toplo. Skoraj za krake rokave. No, zame nič skoraj ;) Pa tudi švic že hitro kaplja. Vreme zjutraj še povsem jasno. Kasneje je prišla kakšna meglica ali oblaček...a ravno za malo kontrasta ;).
Pot je večinoma kopna. Prvi snežni jezik je v grapi - prečenje Črlovca, ko je potrebno v levo. A ni problematično. Naslednja snežišča so nad 2000m, a tudi tu ni nobenega problema, oz ni potrebno it po snegu. Kdor bi recimo želel samo na Kukovo špico gre že lahko brez zimske opreme. Če seveda ne pride do kakšne ohladitve in kaj pomrzne, malo po snegu je vseeno treba... Sama grapa na Škrnatarico je pa še lepo zalita. Taka, kot pravzaprav mora biti. Sneg je na površini južen, malo globlje pa še dokaj trd in dereze seveda so potrebne. Tokrat tudi testiram novo kombinacijo opreme - letne gojzarje z Valentininimi polavtomatskimi derezami. Za prihajajoči dopust, ker re ne bi hodil en teden z zimskimi, če je 90% kopnega ;) Uglavnem, zadeva se je fajn obnesla :) Sicer pa grapa sami ni zahtevna.

Na vrhu grape je najtežji del. Skalni skok, cca 4 m, ki pa je kar pošteno začinjen. No, nekako ravno manjka en stop. Pa pomaga, če si malo večji. Pa fajn je pred plezanjem posušit gojzare ;) Gor gre prosto, za dol se abzajlamo. Pa če bi šel tu še 10x, bi se verjento še 10x abzajlal. Sicer baje obstajajo tudi lažji prehodi malo stran od tega mesta. To pa je tudi praktično že vrh. No, morda je ravno minutka še :)

Vmes se je nabralo par oblačkov in meglic, a razgledi so še vedno lepi. Prvi letos smo v vpisni knjigi. Amfiteater je še fajn zalit. Vrhovi in grebeni naokoli so pa večinoma kopni. Skratka, mešane razmere bojo za določene ture trajale še nekaj časa.

V grapi je odličen sneg tudi za sestop. Dovolj zbit in predelan, da se ne predira. Tako da vztrajamo po snegu čim dlje, dokler se je le dalo, tudi ko je bilo grape ža zdavnaj konec. Na koncu celo nekaj "smučanja po derezah". Vem, zadeva ni ravno primer "najvišje možne varnosti"...je pa zabavna...in skrbi za koncentracijo ;)

Že takoj po 11 smo v dolini. Ne vem, kdaj sem bil nazadnje tako hitro dol...za vikend, pustimo predšihtne ;) Marko predlaga analizo ture ob piru v Vratih, a si hitro premislimo, saj bi samo "dovoličnica" za pir prišla 6€. Bojo pa drugje zaslužili na nač račun - tam, kjer plačamo samo konzumacijo :) Na prav tako, oz še bolj "standardnem mestu" za analizo ture.

dobro jutro :)

greben Črne gore in Mlinaric...še čaka...

prvo snežišče

zdaj pa zares ;)

pogled na drugo stran

vmes pas megle

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Mang(a)rt po Via Italiana (27.8.2023)

Grintovec (18.2.2024)

Begunjščica skozi Y (25.1.2024)