Kamniški dec - aprilske zimske radosti (3.4.2022)

 Ura je 10.30 in iz dreves dobesedno dežuje taleči se sneg. Avtov je malo. Samo 2 na spodnjem parkirišču. Nekaj jih je bilo še nižje dol, pri izviru Kamniške bistrice. Ne vem pa, koliko jih je šlo naprej do Jermance. Verjetno se je dalo. Glede na kratko turo sem raje parkiral spodaj. Da se vsaj malo razhodim. 

Najprej sem bil namenjen na Kamniško sedlo. Pa sem med vožnjo razmišljal, če ne bi šel raje na Deca. Verjetno ni šel nihče po zadnjem snegu, bo vsaj malo gaženja ;) Pa malo bolj divje je vse skupaj. Nič, mahnem v hrib in bom po poti videl, kakšna bo inspiracija oz kam me bojo zanesle noge :)

Spodaj je po poti še vse kopno, proti postaji žičnice se je pojavil prvi sneg na poti. Za gor. Do sestopa se ga je že veliko stalilo. Noge pa me zanesejo proti Decu ;) Imel sem prav, v to smer še vse nedotaknjeno. Že prvi koraki pokažejo, da bo potrebno kar takoj dat gor gamaše. Tu sem hodil že kar nekajkrat, a ko je vse skupaj prekrito s cca 30cm svežega snega, je potrebnega nekaj občutka za držanje prave poti. Vmes me je parkrat zaneslo preveč naravnost v breg, kar sem poskušal popraviti pri sestopu. Saj ne, da bi se lahko zaradi tega izgubil...a če je že pot, se hodi po poti :) 

Proti lovski koči je začelo pihati. Tudi po snegu se je videlo, da piha že dlje, verjetno tudi takrat, ko je snežilo. Saj je bil po zametih, ponekod pa spihano do tal. Nad kočo se je veter kar hitro umiril, ponekod pa še vedno debeli zameti. Do kolen in še več. Na tistem strmem delu, skozi "grapico", nad katero se potem pot položi in zavije v levo, sem se že spraševal, če "bo speljalo". V snegu "do jajc", strm teren in nikjer nič, na kar bi se lahko oprijel in se potegnil ven iz snega... No, naposled "je speljalo" :) Tik nad tem pa spihano do zmrznjenih tal. Tu sem bil najbliže temu, da bi moral uporabiti dereze. Na koncu so cel čas ostale v ruzaku. Cepin pa je prišel večkrat zelo prav. 

Zadnji sicer kratek del je pot zahtevna. Poleti. Malo lahkega plezanja po skalah, včasih tudi po vejah. Ob frišnem snegu, ki ni daje opore, plezanje s cepinom ne pride v poštev. Torej je bilo potrebno na par mestih "odstranit" sneg. Toliko, da se je dalo prijeti za skale oz veje. In ja, šel sem "na ziher". Ob kakšni brezbrižnosti se na tistem mestu lahko hitro znajdeš 50m nižje. 

Razgled z vrha pa lep. Ne tisti kičast brez oblačka. Oblakov je bilo kar nekaj. A večina okoliških vrhov je bilo vidnih. Iz varnostnega vidika pravzaprav bolje, da sonca ni bilo. Naenkrat poči. Ozrem se naokoli in vidim plaz, ki se je vsul s Kaptana. Tudi tu gor je bilo na trenutke že videti, da se sneg rahlo juži. Tako da se nisem nič kaj dolgo zadrževal na vrhu. A tudi pri sestopu je snežna odeja delovala precej stabilna. Na tistem strmejšem delu tik pod vršnim grebenom sem večkrat kar malo "poskočil", pa "smučal po čevljih". Kakšnih znakov, da bi hotelo kaj plaziti, ni bilo. Se pa v prihodnjih dneh obeta otoplitev. Danes je bilo vsaj višje še hladno. In večino časa je bukov gozd...taka tla znajo biti kar spolzka. 

Čisto sredi zime pa so bile letos razmere precej manj zimske :) 

drevje že brsti

resa


proti Decu ni šel še nihče

kapniki

čez potok

tu ga je cca 40cm, a je rahel zamet



globoko gaženje

takoj potem pa spihano do tal


ko se udre še v staro "stopno jamo"


zadnji del na vrh




plaz iz Kaptana







Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Mang(a)rt po Via Italiana (27.8.2023)

Grintovec (18.2.2024)

Begunjščica skozi Y (25.1.2024)