Stegovnik - Ženiklovec - Bela peč (7.4.2024)

Vreme je pošteno zmešalo štrene ta vikend. Zdaj se bo marsikdo vprašal, kaj je bilo narobe z vremenom, saj je bilo odlično! Točno to je narobe. Bilo je predobro😅 Oz natančneje, pretoplo. Nulta izoterma na 4000+m ne obeta varnega obiska zimskega visokogorja. Torej je bilo treba poiskat nekaj nižje, recimo pod snežno mejo. In na hitro potegnem skupaj en krog...ki je bil na koncu čisto zanimiv in je ponudil veliko užitkov.

Vse skupaj je potekalo skoraj v stilu orientacijskih tekmovanj. Kjer dobiš karto in sedaj poišči kontrolne točke. No, tu so na karti (približno pol dolžine ture) markirane poti, vmes je nekaj gozdnih cest, nekaj pa tudi čistih brezpotij. In sedaj je to treba povezat v celoto, v nek smiseln krog. V nekem trenutku sem imel občutek, da nihče razen mene ni zares verjel, da se bo vse tako lepo izšlo😆 Tako rekoč perfektno. Brez kakšnih presenečenj v obliki nevarno visoke naklonine ali skokov. Tako da teren navsezadnje, vsaj kar je bilo brezpotja, ni bil tehnično nič kaj zahteven. Je pa potrebnega precej občutka za orientacijo.

Od parkirišča v Medvodju gremo nekaj časa po Turnokolesarski, ki pelje po gozdni cesti ob levem kraku Tržiške bistrice in v nadaljevanju zavije v klanec. Na prvem ostrem desnem ovinku pa naravnost naprej po vlaki. Vlaka vmes še dvakrat zavije, v nadaljevanju pa gremo bolj ko ne naravnost navzgor proti V. Čisto do grebena, kjer poteka markirana.

Čez Stegovnik (1692) vodi markirana. Tu kakšnih posebnosti ni. Kdor še ni hodil - na par mestih je strma. V obe smeri. In splača se jo prehodit v obe smeri. Že zaradi stegovnikovih oken. In seveda lepih razgledov. Tokrat pa še malo poklepetam z "znancem", ki gre skolegom v nasprotno smer. No, v živo se prej menda še nisva videla, sva pa že klepetala o hribih na hribi.net😆

Proti Malemu Javorniku (1685) je v nekem trenutku - po občutku glede na teren, torej klasičen orientcijsko brezpoten pristop -  potrebno zapustiti markirano pot. Kot običajno v teh primerih se je še najlaže držati grebena. Vsaj orientacijsko gledano. Na zadnjem vzponu proti vrhu so še najbolj zimske razmere danes - edino malo večje snežišče, ki ga je potrebno prečit. Sneg je seveda povsem gnil, debelina snežne plasti pa skromna. Se pa zato iz vrha, ki je na vrhu gol (malo nižje pa cel v gozdu) odpre čudovit razged v vse smeri. Od vseh vrhov danes je verjetno tu še najlepši.

Malo spusta, grebenček, spet malo spusta in prispemo na gozdno cesto. Nekaj čase gremo bolj ko ne po ravnem, potem pa dol s ceste in spet strmo gor. Mokremu snegu se da tu v celoti izognit. Na vrhu pa presenetljivo kar pestro. Ženiklovec (1716) je daleč najbolj obiskan vrh danes. Nisem vedel, da je tako popularen.

Še en strm spust mimo planine in ter še zadnji vzpon danes. Na Belo peč (1583). Zaenkrat je vse naokoli bujen smrekov gozd, ne vem pa, kako dolgo še. Lubadar je zelo invaziven in vedno bolj širi svoj teritorij...

Nadaljujemo v smeri planine Konjščica. Na sedlu pred Zgornjo Konjščico desno strmo navzdol. Za nosom. No, recimo za azimutom😆 Do gozdne ceste ene 300 višincev nižje. Saj bi šlo tudi naokoli po markirani. Mimo Konjščice. Kakšen kilometer ali 2 več. Ampak potem...morda ne bi bilo tako zanimivo

Tudi po tej cesti bi šlo čisto do avta. Brez nadaljnjega brezpotja. Ampak...ja spet je ampak 😅 Potem ne bi prišli do slapu. Oz bi morali do tam daleč naokoli. Pa navsezadnje...iskati prehode ob potoku po dnu grape je še posebej zanimivo. Nikoli ne veš, kdaj se pojavi kakšno presenečenje. Torkat sem se odločil, da ga ne bo. In čisto zares je bilo tako...😁

začetek

kmalu bojo otroci prijokali na svet

katera je prava Maja?

če se potrudiš...se celo najde kaj za splezat ;)

kvaliteta še iz Bornovih časov...ne pa danešnje ograjepikasi

na grebenu Stagovnika se pogled odpre

okna

najbolj zimski del...na vročem soncu ;)

Kočne

Stegovnik, desno Ruš, zadaj greben Košute

naprej proti Ženiklovcu

Storžič je s te strani še bel...iz juga pa povsem kopen

ta tabla me še vedno bega...v nadaljevanju sta točno 2 markaciji ;)

strmo gor

hladilnik pa dela :)

v resnici je precj boj rdeče kot na sliki

sveže ulit beton ;)

bonus slap

pa še Stegovniški slap

ni pravega brezpotja brez bojnih ran...in najhuje...ko pride do tega na ravnem

že dolgo nazaj je bil tu planinski tabor

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Mang(a)rt po Via Italiana (27.8.2023)

Grintovec (18.2.2024)

Begunjščica skozi Y (25.1.2024)